Friday, January 22, 2010

mama <;3

as u know , mamaku yang tercinta telah kembali ke rahmatullah pada 19 Januari 2010 bersamaan hari Selasa . sekarang , aku rasa mcm separuh nyawaku hilang . separuh nyawa aku ialah mama , separuh lagi ialah papa . and now , separuh dah hilang .

'sabar echa , aku tau perasaan kau . redha jelah syg . jangan sedih sedih , ada hikmahnya '

korang tak paham sebenarnye ape yg aku rasa sbb korang belum alami lagi . mcm mimpi ngeri . tapi aku sedar , aku kena redha . tapi , sbgi seorang anak , mestilah aku sedih sgt . lebih perit drpd putus cinta , gagal dlm exam , lebih perit lagi drpd ditipu . demi allah aku tak tipu . aku lemah , aku tak kuat . hampir seluruh kebahagiaan aku hilang .

siapa lagi yang nak maki aku kalau lepak mega lama lama ? siapa lagi yang nak picit kepala aku kalau aku pening ? siape lg yang nak jerit kat aku mase balik sekolah ? siapa lagi yang nak pggil aku makan sambil terpekik terlolong ? SIAPA LAGI YANG SGGUP ABAIKAN WAKTU MAKANNYA HANYA SBAB ANAKNYA ? siapa lagi aku nak mengadu kalau aku sakit hati dgn ckgu ? siapa lagi yg nak backup aku kalau aku ada kes kat sekolah ? SIAPA LAGI YANG NAK SAYANG AKU SEPERTI SYG NYAWANYA SENDIRI ? SIAPA SIAPA SIAPA ?

pengorbanannya terlalu besar kalau nak dibandingkan dengan besarnya bumi ni . TERLALU BESAR ! aku sedih , perit tapi tak pernah terluah . HANYA ALLAH MAHA MENGETAHUI isi hati aku .

tapi aku bersyukur sbb masih ada papa yang sgt penyayang . setiap anak memerlukan ibu di sisi . tapi aku ? aku dah kehilangan ibu di usia 13 tahun 11 bulan .



bersemadilah dgn aman , Allayarhammah ibuku tercinta , Rosanissa bt Othman . Al-Fatihah ...



KAU CINTA TERHEBATKU , MAMA :') selama lamanyaaa .

1 comment: